čtvrtek 22. listopadu 2012

Brunej Přílet


Ztratilo se mi spodní prádlo. Zjistil jsem to až při balení. Což znamená, že jsem ztratil, co jsem nepotřeboval. Koupat jsem se chodil vždy jen v kraťasech. Koupali jsme se pořád. Hned se ujala teorie, že mi je odcizila nějaká z asijských studentek.
Cesta proběhla skvěle, zatímco jiní utráceli za hotel, mi se vyspali na letišti na zemi. Do sluchátek jsem si pustil Abbu, a dal si kapucu mé nové mikiny přes hlavu. Z letadla moc vidět nebylo, viděli jsme akorát před přistáním ropné plošiny a tankery kotvící u zajímavých přístavů, které tvořila jen bojka a asi 1 km dlouhé potrubí na pevninu Bornea, jestli na malajské či brunejské území nevíme.
Z letiště dělají rozvoz pouze taxíky. Než jsme našli zastávku, vzal nás jeden muslim všechny čtyři stopem.
* * *
Na Bruneji nejsou daně, sultán je borec, všichni ho tu mají rádi. Teplou vodu z kohoutku tu neznají. Ručník tu nepotřebuju. Sprchuju se v žabkách. Nesmím se zapomenout podívat na jížní oblohu, v Cameron Highlands je prakticky pořád zataženo.
Najíst se tu dá za 1 sultánův dolar, asi 16 Kč. Včera jsem poprvé jedl zcela vegetariánskou indickou kuchyni, přinesli nám navíc spousty pochoutek zdarma, asi si nás oblíbili.

 Brunej
(blízko hotelu)

Náš dočasný pokoj
(nejlevnější v Bruneji, 10 sultánovo dolarů za noc)

Výhled z okna v hotelu
(bazén stojí 1 sultánův dolar)

Hotel z ulice
(hodně srážek, proto ten vodní příkop)

Velký ranní trh za řekou

Trh
(je tu hodně koček, hubených, tlustých i mrtvých)

opuštěný čínský chrám
(jediný na Bruneji, jinak tady vládnou pozlacené mešity)

Žádné komentáře:

Okomentovat